Jeśli jesteś początkującym posiadaczem samochodu i niektóre kwestie z nim związane nie są do końca jasne – przychodzimy z pomocą. Dziś na tapet bierzemy temat opon. Same nazwy opon zimowych i letnich na pewno są wielu osobom raczej znane i wnioskowanie z nazwy, kiedy ich używać, również, ale różnica pomiędzy nimi może nie być już taka naturalna.

ślady opon na śniegu

Autor: mrhayata
Źródło: http://www.flickr.com
W ciągu roku zawsze następują dwa takie momentykiedy opony należy wymienić – krótko mówiąc – przed sezonem zimowym i po zimie. Opony zimowe i opony letnie mają kilka istotnych różnic. Te dotyczące bieżnika zauważalne są już na pierwszy rzut oka, inne niezupełnie. Zobacz również: ()

Po pierwsze – te letnie są gładsze – mają inny bieżnik. Opony zimowe muszą charakteryzować się świetną przyczepnością do drogi, więc ich bieżnik jest bardziej „agresywny”, mocniej ponacinany i pokryty lamelkami. Dzięki temu rowki wypełniają się śniegiem, a to powoduje lepsze trzymanie się śniegu leżącego już na jezdni. Opony letnie ślizgają się na śniegu, co może powodować wypadki, których przyczyną jest związek z utratą przyczepności. Kolejna istotna różnica to zachowanie się i elastyczność gumy w różnych warunkach pogodowych.

Opracowane przez nas treści zaintrygowały Cię tak mocno, że masz ochotę na kolejne. Namawiamy więc do nowej strony – po prostu kliknij w link (http://www.lampydodomu.pl/).

Skład mieszanki, z której zrobione są opony na różne sezony, jest inny, co sprawia, że opony letnie po prostu będą twardnieć przy ujemnych temperaturach a to będzie miało wpływ na jakość prowadzenia auta. Zimówki gwarantują też krótszą drogę hamowania, co jest bardzo ważne na śliskich od opadów i rozjeżdżonego albo nie rozjeżdżonego błota.

Kiedy zmieniać i gdzie składować opony, których obecnie nie potrzebujemy? Zmiany opon letnich na zimowe należy dokonać kiedy temperatura na zewnątrz spada poniżej 7 stopni, dobrze jest znaleźć tę chwilę przed pierwszym większym śniegiem.

Znajdujące się w tym miejscu artykuły są dla Ciebie zbyt lakoniczne? Jeżeli tak, to wejdź na stronę usg ortopedyczne kraków, na której zgłębisz zbliżone tematy.

Zwykle większość kierowców robi to przed pierwszym listopada, ale nie jest to reguła. Z kolei opon zimowych można się pozbyć kiedy temperatura w ciągu dnia wynosi 12 stopni, ale jeżeli w nocy nadal często występują przymrozki, odczekajmy jeszcze jakiś czas. Opony można składować na własną rękę i wybrać przykładowo garaż, strych albo piwnicę (byle nie było za niskiej temperatury, jeżeli mówimy o oponach letnich), albo za drobną opłatą trzymać je u wulkanizatora, który wymienia nam opony na inne. Autor: