Istnieją ludzie, którzy są zwolennikami przedniego napędu w samochodzie. Są również tacy, którzy cenią bardziej tylny napęd. Obie grupy wysuwają swoje racje.
Ciężko byłoby kategorycznie określić zwycięzcę.

Galanteria betonowa firmy AWBUD

Autor: AWBUD
Zbiorniki

Autor: Kris Duda
Źródło: http://www.flickr.com

Duża część samochodów, które jeżdżą po polskich drogach, mają napęd na przednie koła. Jednakże istnieje taka grupa kierowców, którzy wydają się być zwolennikami tylnego napędu i nic nie jest w stanie zmienić ich opinii. Odkąd zaczęliśmy do Polski przywozić auta terenowe i sportowe, to pojawiła się również trzecia grupa — miłośników napędu na 4 koła. Jednakże omówmy je po kolei.

Podnoszona tu problematyka jest dla Ciebie użyteczna? Jeżeli tak, to wejdź dalej, który proponuje zbliżone zagadnienia.

Napędy przednie mają nieskomplikowaną budowę. Dzięki dociążeniu przedniej osi prościej utrzymać równomierne dociążenie samochodu. W szczególności jeżeli weźmiemy pod uwagę, że na tylnych siedzeniach również będą jechać pasażerowie. Wtedy wóz jest mniej podatny na uderzenie bocznych porywów wiatru. Dodatkowo uwolnione miejsce z tyłu daje możliwość na stworzenie pojemnego bagażnika. Tylny napęd z kolei spodoba się wszystkim tym, którzy lubią sportowe wozy. Konstrukcja ta jest droższa, dlatego stosuje się ją wyłącznie w luksusowych modelach. Oponentów może pojednać trzecia propozycja — czyli napęd 4×4. Tego typu wozy bywają naprawdę fantastyczne.

Świetnie trzymają się szosy, rzadziej wpadają w poślizg. Poza tym da się nimi jeździć po bezdrożach i raczej nie pojawi się niebezpieczeństwo, żeby gdzieś się nim zakopać. Napęd ten możemy wyłączać, aby wóz mniej palił.