Dzięki reformie ustawy Ministerstwa Przemysłu odnośnie minimalnych wymogów w odniesieniu do stacji demontażu oraz samej metody demontażu pojazdów, tego typu stacje mają prawo obecnie demontować nadające się do recyclingu części.

profile

Autor: Terry Ozon
Źródło: http://www.flickr.com
przemiał

Autor: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com
Zgodnie z wymienionym rozporządzeniem, z samochodu (Sprawdź prawo jazdy automat chełm) można by wymontować obszerne i przeznaczone do utylizacji elementy, które zostały wykonane z tworzyw sztucznych. Chodzi tu szczególnie o deski rozdzielcze, zderzaki czy różnorodnego rodzaju pojemniki na płyny. Od tej chwli nie będą one przekazywane do tzw. strzępiarki i nie trafią na przemiał, który dopiero w późniejszej kolejności prowadzony jest do przerobienia. Zgodnie z aktualnymi przepisami prawa, samochody, które są wycofane z użytku, traktowane są jako odpady niebezpieczne. Powoduje to, że muszą być przerabiane tylko w sposób, który będzie zapewniał bezpieczeństwo dla przyrody i oczywiście zdrowia człowieka. Należy także wspomnieć, że z poszanowaniem prawa demontować stare samochody, mogłyby wyłącznie stacje demontażu pojazdów. Ponadto gromadzeniem wycofanych z eksploatacji aut mogłyby się zajmować wyłącznie przedsiębiorcy, którzy prowadzą specjalne punkty zbierania tego typu pojazdów oraz ci, którzy prowadzą wymienione wyżej stacje demontażu.

Naturalnie przemiał nie musi dotyczyć jedynie tworzyw sztucznych. W przemyśle spożywczym bardzo często wykorzystuje tę metodę rozdrabniania surowców w wypadku kaszy czy ziarna. Przykładowo mąka jest znakomitym przykładem efektu mielenia ziarna i może stanowić świetny surowiec do dalszej obróbki.

Przed rozpoczęciem właściwego przemiału, ziarno musi być odpowiednio zwilżone. W wyniku wspomnianego nawilżania okrywa staje się „luźna”, przez co można by ją w łatwy sposób ściągnąć w formie otrębów.