Latanie samolotem po Europie wiąże się z faktycznymi ciekawostkami, co do których na co dzień latający klienci nie zdają sobie sprawy. Chodzi o zwroty i odszkodowanie za odwołany lot.
W normalnych okolicznościach nie planujemy oczywiście scenariusza w którym nasz lot będzie nawet niewiele opóźniony.

Lotnisko

Autor: Benson Kua
Źródło: http://www.flickr.com
Analogicznie jak w naziemnych środkach komunikacji płacimy za tanie, średniej klasy i elitarne bilety lotnicze, które w stosownych do ceny warunkach przetransportują nas z jednego na drugi punkt.Paraliż lotniska, wypadek lotniczy – to tylko niektóre z najpopularniejszych przyczyn przesunięć i odwołań lotów, za które tym co kupili bilety przysługuje prawo do zwrotu za bilety lub odszkodowanie. Podróżni, przed którymi automatyczna alternatywa w postaci następnego z kolei biletu zwyczajnie się nie uśmiecha, czekają w najlepsze w poczekalniach. W takiej chwili czas gra – mimo wszystko – na ich korzyść.Dlaczego? Jeśli przy trzech godzinach od ustalonej godziny startu lot się nie zacznie, podróżującym (w obrębie członków Unii Europejskiej oraz państw poza UE) przysługuje określona kwota jako odszkodowanie za odwołany lot. Ceny rozciągają się – w zależności od odległości i statusu państwa (Unia – państwo poza Unią) od 250 do 650 euro (więcej o odszkodowaniu za odwołany lot).

samolot

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Rekompensata tego rodzaju nie przysługuje tym pasażerom, którzy zostali poinformowani o tym co najmniej dwa tygodnie wcześniej. Niesprzyjające warunki pogodowe również potrafią przyczynić się do uziemienia lotu (np.

Oczekujesz na nowy artykuł? Pragnę powiadomić Cię, że autorska witryna (https://www.multitech-wroclaw.pl/) jest już gotowa. W takim razie namawiam do przejrzenia jej.

erupcja wulkanu). Niestety także wtedy posiadaczom biletów nie zostanie przyznane odszkodowanie. Gdy firma lotnicza zorganizuje zamienny lot to także tutaj – co wydaje się jasne – nie możemy starać się o rekompensatę za problemy w trakcie podróży.
Zwroty za bilet następują w dwóch przypadkach: anulowania lotu i sprzedaży większej niż jest możliwa ilości miejsc. W tej drugiej sytuacji przewoźnik ma prawo zapewnić sobie alternatywny lot. Przyjęcie zwrotu uniemożliwi z reguły regulowany odgórnie lot. Lepiej więc w takich sytuacjach wykalkulować co jest bardziej opłacalne.

Nie zwlekaj – kliknij stronę (http://www.transcomfort.com.pl/o-firmie/) i ciesz się opublikowanymi tam nowymi artykułami. Z pewnością rozszerzą one Twą wiedzę na ów temat.

Zażalenia kierujemy bezpośrednio do linii lotniczych. Negatywna odpowiedź lub cisza z drugiej strony wcale nie kończą sprawy – żeby walczyć o swoje trzeba wówczas wejść z przewoźnikiem na drogę sądową (link do artykułu) na flyandi.pl.